Elektromagnetische straling en de elektrische auto
Over de gevaren van elektromagnetische straling heerst nog de nodige onduidelijkheid. Bij metingen aan elektrische auto’s werden waarden gemeten die te verwaarlozen zijn. Die waarden waren wel significanter tijdens het opladen, maar alleen op een afstand van maximaal 1 meter van het laadpunt. Gelukkig blijven maar weinig autobezitters naast hun laadpaal staan wanneer hun auto aan het bijladen is.
Uit onderzoek blijkt dat het elektromagnetisch veld in elektrisch aangedreven auto’s niet schadelijk is voor de gezondheid. Het onderzoek naar het elektronisch veld werd uitgevoerd onder leiding van SINTEF, een onafhankelijke onderzoeksorganisatie in Trondheim (Noorwegen). Onderzoekers maten de elektromagnetische straling in de auto’s in een laboratorium en in de praktijk op de weg.
Het onderzoek (EM-Safety) omvatte zeven verschillende elektrisch aangedreven auto’s. Het resultaat toont aan dat de gemiddelde straling waaraan de inzittenden blootstaan, minder is dan 20 procent van de limiet. De limiet is vastgesteld door de International Commission on Non-Ionizing Radiation Protection (ICNIRP), dat is een commissie die ook erkend wordt door de Nederlandse Gezondheidsraad. In een auto met een verbrandingsmotor is de straling 10 procent van het aanbevolen niveau. Een verbrandingsmotor stoot echter ook andere schadelijke stoffen uit.
EM-Safety
Het EM-Safety project is erop gericht om het vertrouwen in de veiligheid van volledig elektrische auto’s te laten toenemen. Het door de EU gefinancierde project is de meest uitgebreide studie die werd uitgevoerd om de magnetische velden in elektrische auto’s te identificeren. Zeven landen zijn betrokken geweest bij dit project, waaronder universiteiten, de auto-industrie, onderzoeksinstellingen en laboratoria.
Bron: ANWB, zerauto.nl, sintef.no
We hebben veel elektromagnetische velden, velen scheerden zich jarenlang met een Philishave... een elektromagnetische motor zoals ook in stofzuigers. Wifi etc zijn andere velden.
Verder hebben we te maken met elektrische velden, met name de hoogspanningsleidingen zijn hier maatgevend. Elektrische velden kunnen van invloed zijn, echter er is nimmer onomstotelijk vastgesteld welk effect.
Het is dan ook maar de vraag of er risico's zijn van magnetische en elektrostatische velden. Zeker is dat er een wezenlijk verschil is.
U schrijft
Het onderzoek (EM-Safety) omvatte zeven verschillende elektrisch aangedreven auto’s. Het resultaat toont aan dat de gemiddelde straling waaraan de inzittenden blootstaan, minder is dan 20 procent van de limiet.
Vraag,
Hoe Is dit onderzoek opgebouwd, is er met deze metingen en het onderzoek zelf rekening gehouden met bijvoorbeeld bestuurders/ beroepen zoals Taxi/chauffeurs, Politiemensen, weginspecteurs, anwb’ers enz die bijna 8 per dag in een voertuig zitten. Is bijvoorbeeld een uurtje in z’n voertuig zitten met 20% nog gezond, hoe gezond is dan als de eerder genoemde beroepen 8u per dag blootgesteld worden aan die 20 procent. Wat voor een effecten heeft dit op de gezondheid op de langere termijn...
Ronvg
Eric van Rongen (jarenlang voorzitter van de Ned. gez. raad. was/is lid van deze ICNIRP!!!
"Wij van wc-eend adviseren WC-eend"!
Tuurlijk vallen alle metingen binnen de normen, deze zijn namelijk absurd hoog gesteld,
opdat de industrie er maar geen last van zal ondervinden.
Bijv. de ICNIRP norm voor straling van GSM masten 61V/m, in Nieuw Zeeland hanteren ze 0,2V/m,
zoek de verschillen.
Je ziet dat electrisch rijden gestimuleerd word terwijl er heel veel bekend is over elektrosmog
1 Je kunt weinig km rijden
2 de accu s zijn duur en naar 5jaar is hij toe aan vernieuwing
3 heel veel energie pieken in het netwerk
4 heel veel elektrische straling in de kosmos
5 je kunt de accu niet verwerken of recycelen
6 kankerverwekkend door hoge straling als je veel in zo een auto rijd.
Veel redenen om toch te gaan zoeken en investeren in waterstofmogelijkheden.
Ik heb ook nog een stand bij mijn hart.
Ik voel vreemde dingen in mijn lichaam.
Mvg
DIN/VDE 0848= 5.000.000 n.T.
Uitkoopprogramma & sloop huizen bij hoogspanningsmast ligt op 400 n.T. WHO & gezondheidsraad vindt 300 n.T. leukemie & tumoren veroorzaken. TCO -99 beeldschermnorm= 200 n.T.
In elektrische auto meet je plekken boven 5.000.000 n.T, vooral waar het kinderzitje zit, leukemie voorgeprogrammeerd. Ik krijg last in elektrische auto's! Mijn garagehouder zei dat hij klanten heeft die haaruitval kregen van elektrische auto's.
Elektra wordt opgewekt met bruinkolencentrales, niet CO2 neutraal. Accu moet meer dan vijftig jaar meegaan om milieuvoordeel op te leveren, lukt niet en is niet recyclebaar. Brandweer vindt elektrische auto's een chemische- en brandveiligheid nachtmerrie. Plasterk noemt rijders van elektrische auto enorme asocialen.
Zie www.vimeo (punt) com/244746945
LEVENSGEVAARLIJK !!
www.vimeo.com/244746945
Elektrische auto is LEVENSGEVAARLIJK !!
Ik heb de auto ingeruild voor een benzine auto, 4 maanden later waren al mijn klachten weg.